Recept: Tejszínes rókagomba


Sose szerettem a gombát, csak pizzán vagy ha állatokról van elnevezve, ez gondolom egy gyerekkorból megmaradt furcsaság. Viszont ha már választanom kell, akkor biztosan a csipkés szélű, bohókás rókagombára szavaznék, aminek épp most van szezonja (augusztus-szeptember).


Íme egy Jamie O. ihletésű recept kicsit átvariálva (sajnos az eredetit leszedték a hivatalos oldalról 😞 én meg persze átkutattam az internetet érte, de csak pinteresten találtam egy hozzávalólistát és utána fejből nekivágtam az elkészítésnek, imádkozva, hogy nem rontom el. Még szerencse, hogy ezt nem lehet elrontani.


Elkészítés 

Először is mosd meg jó alaposan a gombákat. A makacs kis földdarabkák miatt ez nagyon is emberpróbáló feladat.
Ha ezzel kész vagy, alacsony hőfokon száraz serpenyőbe kicsit szárítsd a gombákat, hogy kimenjen belőlük a víz, közben felapríthatod a vöröshagymát, majd rakj tetszés szerint vajat/olívaolajat a gombák alá és dobd rá a hagymát is.
Ezen a ponton opcionális, hogy szeretnéd-e egy kicsit karamellizálni a hagymát, ha igen, akkor szórj rá egy kis (barna)cukrot.
Ezután gyakran kevergetve várd meg amíg a gomba kicsit összeszottyad és a hagyma üveges lesz. Itt jöhet a só, bors, majd öntsd hozzá a tejszínt és a citromlevet. Jöhet bele a petrezselyem is, és még kb 5 percnyi főzés után kész lesz.

Bon apetit!




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések