(Le)játszóház: Svéd zenekarok/előadók


Le sem tagadhatom a blog skandináv - elsősorban svéd - kötődését, így ebben az ajánlóban a svéd zene kivesézését terveztem, ami az ország egyik legfontosabb exportcikke, az absolut vodka mellett.😄
 Mondjuk ezen nem is kéne csodálkoznunk, hiszen még ma is virágzik a 'körkultur', vagyis a kisebb-nagyobb kórusok hagyománya, másrészt a svédeknek könnyen megy az angol is, így nagyobb az esély, hogy elismertté váljanak külföldön. Természetesen nem Aviciiről, Lykke Liről, Zara Larssonról, a Roxette-ről, a First Aid Kitről, és az ezernyi metal zenekarról fogok itt ódákat zengeni, hiszen ezekről már te is tudod, hogy svédek.
Mutatok inkább pár dalt, amitől - ha az én generációmba tartozol és a kilencvenes évek gyermeke vagy - hátast fogsz dobni, mikor kiderül, hogy svéd; aztán szemezgettem még pár saját felfedezettből is, akiket én nagyon tehetségesnek gondolok, végül pedig jöhet pár svédnyelvű dal is, a nyelvtanulók kedvéért.

"Dobjunk egy hátast" lista bevezetőként, angol nyelvű dalok
Ha nem vagy igazi műkedvelő, aki azon nyomban kikutatja egy előadó életkorát, anyja nevét, amint rájön, hogy "jé, ez a szám tök jó", akkor talán tudok új információkkal szolgálni. Én például szép apránként most kezdek rájönni, hogy pár dal, amit a 2000-res években mondjuk úgy, szerettem, vagy annyiszor hallottam, hogy megszerettem, svédektől származik. Többségüket a német MTV-n, Viván is nyomták azokban az időkben, én pedig mint egy műholdas antennával felszerelt ház lakója két idősebb fiútestvérrel, szintén rászoktam, hogy ezeket a csatornákat nézzem. De emiatt nem is magyarázkodom, inkább hallgassatok csak bele! 👇

"Adjunk nekik esélyt" lista , angol nyelvű dalok
Saját felfedezettjeim, amire nagyon büszke vagyok. Tehetségesek, de még nem felkapottak, és ez szerintem a legtöbb zenekarnak inkább az előnyére szolgál, ha nem akarnak megfelelni túl sok embernek.
az előbbi zenekarról még mindig nem tudom eldönteni, miért tetszik  -.-

"Nyelvtanulós" lista - äkta svenska låtar 
Itt igazán nem válogattam régi és új között, minden ami megtetszett és hasznosítható a szövege (akár minimálisan, lásd dota...) ide került.
jätte jätte tanúlságos :D tőle tényleg lehet csemegézni, ha szeretitek a jazzt
és a legaranyosabb Veronica Maggio dal:


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések